FAQ Toetsen op afstand in het vo

FAQ toetsen op afstand

Door de coronacrisis zijn er op scholen veel vragen over toetsing. Hoe kun je toetsen op afstand, en zicht houden op de leervorderingen van leerlingen? Wat zijn de technische mogelijkheden en wat zijn de voor- en nadelen van verschillende toetsvormen?

We hebben de meestgestelde vragen en antwoorden over toetsen op afstand op een rij gezet. Heb je zelf ook een vraag over toetsing? Neem dan per mail contact op met Claudy Oomen (onderwijskundig adviseur bij Onderwijsadvies & Training).

Deze FAQ is gebaseerd op vragen die zijn gesteld in een Q&A-sessie met scholen van schoolbestuur NUOVO en de CED-groep, en in Q&A-sessies over toetsing van de Universiteit Utrecht.

Meer informatie

Wil je aan de slag met dit onderwerp? Bekijk ons aanbod voor het voortgezet onderwijs, met onder meer cursussen over toetsen en datagebruik