Wil je meer weten over open-source statistische software of programmeertalen?

Winter School Cursussen Methoden & Statistieken

Utrecht in winter

Schrijf je in voor de Methoden en Statistiek Wintercursussen 2024!

De afdeling Methodologie en Statistiek (M&S) biedt zeven eendaagse introductiecursussen aan over open-source statistische softwareprogramma's en open-source programmeertalen.

Maak optimaal gebruik van de expertise van onze docenten terwijl je meer leert over deze programma's en talen."

Daarnaast biedt M&S een nieuwe cursus aan: de 10-weekse e-learning cursus 'Modelling the Dynamics of Intensive Longitudinal Data’. Cursusoverzicht Hieronder vind je een lijst met onze cursussen. Je kunt ze ook bekijken via onze website. Voor meer informatie en inschrijving, klik op de naam van de cursus hieronder. Contact Heb je vragen? Stuur gerust een e-mail naar ms.summerschool@uu.nl.

M&S Winter School programma

Maandag 29 januari 2024
1. Introduction to R

Dinsdag 30 Januari 2024
2. Regression in R

Woensdag 31 Januari 2024
3. Introduction to Python (online course)
4. Missing Data in R

Donderdag 1 Februari 2024
5. Introduction to (Bayesian) Hypothesis Evaluation

Vrijdag 2 Februari 2024
6. Text Analysis with Python (online course)
7. Introduction to network inference and network learning in R: Markov random Fields and Bayesian Networks

11 maart - 17 mei Nieuw in 2024
8. Modelling the Dynamics of Intensive Longitudinal Data (e-learning)
Deze cursus integreert zelfstudie via video's en oefeningen (gebruikmakend van R en/of Mplus) met een wekelijkse keuze tussen een 1 uur durende online vragensessie of een 2 uur durende praktijksessie. Deelnemers zullen, gedurende 10 weken, ongeveer 4 uur per week aan de cursus besteden.

Ben je geïnteresseerd in een cursus in de zomer?

We zijn momenteel bezig met de ontwikkeling van ons Summer School-programma voor 2024. In de tussentijd kun je hier een overzicht bekijken van de Summer School-cursussen die al beschikbaar zijn voor inschrijving.