Wat als... door jou de toekomst een beetje beter wordt?

Nalaten aan de Wetenschap: een gezamenlijke campagne van de Nederlandse Universiteitsfondsen

‘Wat als..’ is de naam van de campagne Nalaten aan de Wetenschap van de veertien Nederlandse Universiteitsfondsen samen. Ook het Utrechts Universiteitsfonds kun je opnemen in je testament. Draag je de UU een warm hart toe en denk je wel eens na over (een deel) nalaten aan de wetenschap? Welke bestemming zou je dan mee willen geven? Wat vind je belangrijk?

Verschil maken door nalaten

Hét verschil maken. Dat klinkt als een grote opgave. Gelukkig kan ook een klein verschil belangrijk zijn op de weg naar een betere toekomst. Ons onderzoek maakt elke dag verschil, of het nou gaat om geneeskundig onderzoek of oplossingen voor het herstel van de biodiversiteit. Verschil maken doen we ook door het opleiden en helpen ontwikkelen van een nieuwe generatie.

Ook als je geen wetenschapper of student (meer) bent, kun je helpen dat verschil te maken. Door na te laten aan de wetenschap, draag je bij aan de toekomst een beetje beter maken.

Over nalaten aan de UU

‘Wat als…’ campagne

Vanaf 16 november kom je op de radio, social media en in verschillende dagbladen advertenties tegen over Nalaten aan de Wetenschap, onder de noemer ‘Wat als…’. Op de campagnewebsite nalatenaandewetenschap.nl kun je een magazine aanvragen met bijzondere verhalen. Verhalen van wetenschappers en (oud-)studenten, over de steun die zij hebben gehad vanuit een nalatenschap, en de verhalen van nalaters zelf. Waarom kiezen zij ervoor om de universiteit op te nemen in hun nalatenschap?

Ralph Temmink

Eén van de verhalen is van de Utrechtse ecoloog dr. Ralph Temmink. Hij won in 2023 de Agnites Vrolikprijs, die bestaat dankzij een nalatenschap aan het Utrechts Universiteitsfonds. “Het geeft mij voldoening als de studenten die ik heb opgeleid mede dankzij mijn lessen iets kunnen bijdragen aan een duurzamere toekomst.”

Vraag het magazine aan om het verhaal van Ralph te lezen