Mathematics Education Seminar

Doel

Het seminar richt zich op de volgende twee hoofddoelen: (1) ons begrip van fenomenen in het wiskundeonderwijs verdiepen, en (2) het versterken van wetenschappelijke verbindingen binnen de Nederlandse gemeenschap van wiskundeonderwijsonderzoekers.  

Datum en tijd:

maandelijks, op een donderdag, 15:30-17:00

Schema:

30 november 2023, Gerrit Roorda, University of Groningen. TTP-LS: A Lesson Study intervention to support mathematics teachers to implement problem solving in lessonsFysieke bijeenkomst in het Teaching & Learning Lab van de Universiteit Utrecht: ruimte 3.25 van het Buys Ballot Gebouw.

Wilt u op de hoogte blijven? Meldt u aan voor onze maillinglijst.
Kijk ook in uw spamfolder voor het bevestigingsbericht, en neem contact op als u na een dag nog geen bericht heeft ontvangen.

Doelgroep

We willen een groeiende gemeenschap ontmoeten van mensen die geïnteresseerd zijn in onderzoek naar wiskundeonderwijs. We verwelkomen onderzoekers en studenten uit het vakgebied wiskundeonderwijs, maar ook uit wiskunde, psychologie van wiskundige cognitie, filosofie van wiskunde, en onderzoekers op elk ander gebied met interesse in het kruispunt van onderwijs en wiskunde.

Presentaties

Elke onderzoeker op het gebied van wiskundeonderwijs of in de buurtdomeinen is welkom om haar of zijn werk te presenteren op het seminar. Presentaties zijn bedoeld om toegankelijk te zijn voor een breed publiek, maar ze moeten in een theoretische context worden geplaatst om diepgaande discussies uit te lokken. Zowel voltooid werk als werk in uitvoering kunnen worden gepresenteerd. Sprekers worden uitgenodigd om hun expertise te delen, maar een andere optie is voor sprekers om een ​​lezing specifiek voor het seminar voor te bereiden.

Discussie en vragen zijn een belangrijk onderdeel van het seminar.

Contact

Rogier Bos en/of Anna Shvarts. Neem gerust contact met ons op als u een seminar wilt presenteren!