USC-archief digitaliseren

Portrait of dr. René Kuijten, MBA, honorair senator USC (1986-1987) and Boris Albrecht, honorair senator USC (2018-2019)
“We digitaliseren meer dan 25.000 foto’s van het USC. Zo maken we onze rijke historie toegankelijk voor het brede publiek en nieuwe generaties”

dr. René Kuijten, MBA, honorair senator USC (1986-1987) en Boris Albrecht, honorair senator USC (2018-2019)

Het Utrechtsch Studenten Corps (USC) is de oudste studentenvereniging van Utrecht. En dat zie je aan het enorme fotoarchief. Meer dan 25.000 foto’s geven een historisch inkijkje in het Utrechtse studentenleven. Het oudste beeld dateert uit 1850 en er staan nog 8.000 beelden op glasplaten. Om de foto’s te preserveren en toegankelijk te maken, is digitaliseren noodzakelijk. Dankzij steun van onder andere de studentencommissie van het Utrechts Universiteitsfonds is het USC nu gestart met deze flinke klus.

Draag ook bij aan subsidies voor studenten en word Vriend van het Utrechts Universiteitsfonds uu.nl/vriend