Onderzoek hemofilie

dr. Merel Timmer, post-doc onderzoeker en fysiotherapeut UMC Utrecht en docent Physiotherapy Science Universiteit Utrecht
“Mensen met hemofilie moeten verzekerd zijn van goede kwaliteit zorg bij hen in de buurt, met dit onderzoek hoop ik dat voor elkaar te krijgen”

Hemofilie zorgt voor bloedingen in gewrichten waardoor schade kan ontstaan. Om zo goed mogelijk te functioneren, is fysiotherapie noodzakelijk. Maar omdat de ziekte zeldzaam is, hebben eerstelijns fysiotherapeuten er weinig ervaring mee. Dat moet anders, dacht dr. Merel Timmer. Dankzij de nalatenschap van alumna Annie van Leerzem kan ze gericht onderzoek doen naar hoe fysiotherapeuten in de wijk en fysiotherapeuten in expertisecentra beter kunnen samenwerken en betere zorg kunnen bieden.

Lees het verhaal achter de grootste nalatenschap ooit aan onze universiteit op uu.nl/annie-van-leerzem