Hartonderzoek bij vrouwen

dr. ir. Hester den Ruijter, Associate Professor Experimental Cardiology, UMC Utrecht
“Om vrouwen met hart- en vaatziekten optimaal te behandelen, is specifiek onderzoek noodzakelijk”

Jaarlijks overlijden meer vrouwen dan mannen aan hart- en vaatziekten. Toch richten wetenschappelijke studies zich grotendeels op mannen. Om tot wetenschappelijke onderbouwingen te komen voor de behandeling van hart- en vaatziekten bij vrouwen, leidt dr. ir. Hester den Ruijter een onderzoek naar de verschillen tussen het mannen- en vrouwenhart. Ze won op 31 januari 2019 de Agnites Vrolikprijs van 25.000 euro. Met deze prijs steunt het Utrechts Universiteitsfonds talentvolle wetenschappers.

Help ook mee en maak bijzondere universitaire projecten mogelijk via uu.nl/draag-bij