Muizen in huis: hoe erg is het en hoe kom je er af?

Hoe kun je muizen het beste bestrijden? En moet dat eigenlijk wel? Zijn ze echt zo vies, en hoe weten we dat?

Dr. Sara Burt, onderzoeker veterinaire volksgezondheid van de Universiteit Utrecht, geeft antwoord op deze en andere vragen van een student die in zijn studentenhuis last heeft van muizen. Kijk voor de antwoorden dit filmpje voor de DUIC-serie "Onderzoeker vertelt".

Muizen in huis: hoe erg is het en hoe kom je er van af?

Onderzoeker Sara Burt van de Universiteit Utrecht geeft tips

SAMENWERKING

In de huidige tijd waar nieuws snel wordt geconsumeerd en online teksten kort zijn, is het belangrijk duiding te blijven geven aan actuele onderwerpen. DUIC en de Universiteit Utrecht hebben daarom een samenwerking om op zoek te gaan naar achtergronden bij Utrechtse thema’s. Een project om Utrechtse vragen op een wetenschappelijke manier te benaderen: Onderzoeker vertelt.

Heb je ook een vraag voor een wetenschapper? Mail naar redactie@duic.nl